questrum (questrum) wrote in kievcityproject,
questrum
questrum
kievcityproject

Моделювання реорганізації тролейбусних маршрутів на Виноградарі та Нивках



В рамках співпраці розробника пропозицій щодо реорганізації тролейбусних маршрутів – Ради з урбаністики Києва, – Департаменту містобудування та архітектури як замовника Транспортної моделі Києва та німецько-української компанії А+С, розробника Транспортної моделі Києва, було проведено транспортне моделювання пропозицій:

- поміняти місцями кінцеві Тр5 та Тр26 (Тр5 - з Виноградаря в центр, Тр26 - коротка підвозка з вул.Білицької до м.Нивки),
- змінити пріоритети Тр23 та Тр26, а Тр16 продовжити до Нивок (Тр35 - магістральний маршрут з Виноградаря до Лук'янівки, Тр16 - магістральний машрут Нивки-Сирець-Лук'янівка-Центр, Тр23 - коротка пікова підвозка Нивки-м.Дорогожичі),
- відкрити новий тролейбусний маршрут Тр36 - від вул.Івашкевича до м.Нивки, з продовженням до а/с Дачна та вул.Чорнобильської.



Існуюча схема маршрутів


Суть проекту реорганізації полягає у наступному:

1) Тр 5 і Тр26 – обмін кінцевими. Тр5 замість вулиці Білицької направляєтьсяна Виноградар за схемою руху Тр26, а оновлений Тр26, відповідно, на вулицю Білицьку. У такому випадку Тр26 за маршрутом "м.Нивки - ул.Білицька" - фактично укорочений автобусний маршрут А32, і може працювати з ним в одному графіку і тільки в години пік.
Перерозподіл рухомого складу: на Тр5 кількість випусків зростає з 12 до 18, на Тр26 – зменшується, з 9 до 4. Таким чином, 5 тролейбусів з Тр26 перенаправляється на Тр5, потрібна лише 1 додаткова машина.

2) Тр23 і Тр35 – реорганізація трас та зміна пріоритетів. Велика частина машин з Тр23 перенаправляється на Тр35, який продовжується до Лук'янівки та скорочується в межах Виноградаря з урахуванням нещодавнього відкриття Тр28. Фактично, відстань від зупинки, розташованої якнайдалі від зупинки Тр35 - всього 800 метрів, тому Тр23 може бути скорочено до м.Дорогожичи.
Перерозподіл рухомого складу: на Тр35 кількість тролейбусів зростає з 4 до 8, при цьому на Тр23 скорочується з 10 до 4. Таким чином 4 тролейбуси перенаправляється з Тр23 на Тр36, ще 2 машини вивільняється.

3) Тр16 і Тр23 об'єднуються – по суті, Тр16 продовжується до кінцевої на Туполєва, при цьому залишається проїзд через Дорогожицьку, Ризьку, Вавілова. У підсумку Тр23 можна або закрити зовсім, або залишити як піковий маршрут до м.Дорогожичи. Траса по вул.Білоруській обслуговується Тр35.
Перерозподіл рухомого складу: на Тр16 кількість тролейбусів зростає з 7 до 12. З них 2 тролейбуси перенаправляється з Тр23, ще 3 машини – з нових надходжень. При цьому, оскільки Тр23 є допоміжним і практично повністю дублюється іншими маршрутами, пріоритет у випусках надається Тр16.

4) Тр36 – відновлюється маршрут «вул.Івашкевіча» - ст.м. «Нивки», як компенсація ліквідації заїзду Тр35 на вулицю Івашкевича і на проспект Гондадзе в обидві сторони. У підсумку задіяна вся тролейбусна мережа Виноградаря. Також розглядається варіант продовження Тр36 від ст.м. «Нивки» по проспекту Перемоги до а/с «Дачна» та вулиці Чорнобильської – як об’єднання з маршрутом Тр7К.
На короткий маршрут Тр36 до ст.м. «Нивки» достатньо 4-5 машин - а 7-9 тролейбусів забезпечують новий зв'язок Виноградаря з а/с «Дачна». Відповідно до попередніх пунктів змін 1-3, потрібно додатково 4 нових тролейбуси, разом з Тр36 – це 8-13 нових надходжень. Однак якщо таких можливостей відразу немає, до нових надходжень може бути закрито рух на маршруті Тр23 (вивільнення 4 тролейбусів) та Тр7 (траса повністю покривається маршрутами Тр5 та Тр36, вивільняється ще 4-5 машин).



При здійсненні транспортного моделювання було виокремлено 4 сценарії реорганізації тролейбусних маршрутів на Виноградарі.

Сценаріій 1. Обмін кінцевими Тр5 та Тр26 відповідно до пункту 1 змін.
Сценарій 2. Реорганізація Тр23 та Тр35 відповідно до 2 пункту змін.
Сценарій 3. Повний пакет пропонованих змін, з коротким Тр36 – до ст.м. «Нивки».
Сценарій 4. Повний пакет пропонованих змін, з довгим Тр36 - до а/с Дачна та вул.Чорнобильської.

1. Обмін кінцевих Тр5 та Тр26


Існуючі схеми маршрутів Тр5 (синій) та Тр26 (червоний)


Порівняння часу проїзду з Виноградаря у центр за допомогою Тр5 у новій версії (Виноградар-Центр) та Тр26+метро (по існуючій схемі).


Накладання існуючого тролейбусного маршруту Тр5 (та зміненого короткого Тр26) та автобусного А32.




Організація довгого маршруту Тр5 з Виноградаря робить його надпопулярним – зростання пасажиропотоку з 25 тисяч до 58,7 тисяч, або ж на 134%!

Відбувається це за рахунок пасажирів скороченого маршруту Тр26 (11,5 тисяч або 59% від нинішнього пасажиропотоку), скорочення потоку на метро (7,7 тисяч пасажирів, з них 6 тисяч – на червоній лінії) та маршрутних таксі, що працюють в районі (5,6 тисяч, падіння на 26% сумарно по 20 маршрутах).

На інші тролейбусні маршрути пакету реформи ця зміна не впливає (падіння до 2%), на автобусні – незначно (падіння до 5%).


Загалом приріст пасажиропотоку по тролейбусним маршрутам пакету реформи – 22 тисячі.



2.Реорганізація маршрутів Тр23 та Тр35

Існуючі схеми маршрутів Тр23 та Тр35





Така реорганізація збільшує пасажиропотік Тр35 з 5 тисяч до 18,1 тисячі пасажирів, або ж на 260%, у 3,6 рази!

Відбувається це у першу чергу за рахунок скорочення потоку на маршрутках, що працюють у цьому районі (на 4,3 тисячі, що становить 65% перерозподілу пасажиропотоку) та скороченню пасажиропотоку на Тр23 з 9,9 тисяч до 6,5 тисяч, або ж на 34%, а також скорочення на Тр26 на 12% або на 2,5 тисяч пасажирів.

На метрополітен зміни не впливають – загальне падіння пасажиропотоку близько 500 пасажирів,  – але відбувається скорочення навантаження на червону лінію на 800 пасажирів і збільшення пасажиропотоку на зеленій лінії на 900 пасажирів.

Суттєво не впливають зміни і на пасажиропотоки районних автобусів.

Загалом приріст пасажиропотоку по тролейбусним маршрутам пакету реформи – 7 тисяч.



3.Повний пакет реформи з коротким Тр36 (до ст.м.«Нивки»)


Схема реорганізованих тролейбусних маршрутів

Сучасні траси маршрутів Тр16 та Тр23





Найбільше зростання відбувається по маршруту Тр35 – з 5 тисяч до 15,7 тисяч пасажирів, або в 3,1 рази.

По Тр16 зростання – з 7,2 тисяч до 19,6 тисяч пасажирів, або на 169%, у 2,69 раз.

По Тр5 – з 25 тисяч до 53,3 тисяч, або на 113%, у 2,1 рази.

Падіння пасажиропотоків відбувається по маршрутам, що стають допоміжними. Тр26 (з кінцевою на вул.Білецькій) – з 19,5 тисяч до 5,8 тисяч пасажирів, або на 70%. По Тр23 скорочення пасажиропотоку спостерігається з 9,9 тисяч до 4,3 тисяч, або на 57%.

Новий маршрут Тр36 отримує відразу 11,9 тисяч пасажирів.

Загальне скорочення пасажиропотоку по всім лініям метрополітену складає 0,7% або 9,7 тисяч пасажирів, з них 7 тисяч – на червоній лінії, де це – 1,2% від пасажиропотоку лінії.

Сумарне скорочення пасажиропотоків по 20 маршрутках, що працюють у районі, складає 18,4 тисячі пасажирів, або 15,5%.

Падіння пасажиропотоків на автобусних маршрутах незначне – всього 2,6%.

Загалом приріст пасажиропотоку по тролейбусним маршрутам пакету реформи – 43,8 тисяч.



Повний пакет реформи з довгим Тр36 (до вул.Чорнобильської)





Найбільше зростання відбувається по маршруту Тр35 – з 5 тисяч до 15 тисяч пасажирів, або в 3 рази. По Тр16 зростання – з 7,2 тисяч до 19,5 тисяч пасажирів, або на 168%, у 2,68 раз. По Тр5 – з 25 тисяч до 52,9 тисяч, або на 111%, у 2,1 рази.

Падіння пасажиропотоків відбувається по маршрутам, що стають допоміжними. Тр26 (з кінцевою на вул.Білецькій) – з 19,5 тисяч до 4,8 тисяч пасажирів, або на 75%. А по Тр23 скорочення пасажиропотоку спостерігається з 9,9 тисяч до 4,6 тисяч, або на 54%.

Новий маршрут Тр36 у довгій версії отримує відразу 42,1 тисяч пасажирів, що у 3,5 рази більше за коротку версію.

Загальне скорочення пасажиропотоку по всім лініям метрополітену складає 1,9% або 26,5 тисяч пасажирів, з них 17,8 тисяч – на червоній лінії, де це – майже 3% від пасажиропотоку лінії.

Сумарне скорочення пасажиропотоків по 20 маршрутках, що працюють у районі, складає 33,8 тисячі пасажирів, або 28,4%.

Падіння пасажиропотоків на автобусних маршрутах складає 3,8 тисяч, або 12,5%.

Загалом приріст пасажиропотоку по тролейбусним маршрутам пакету реформи – 72,3 тисяч.



Перерозподіл пасажиропотоків по всім тролейбусним маршрутам реорганізації



По тролейбусним маршрутам, у кількості пасажирів, у діаграмах





По троллейбусным маршрутам, у %


За результатами моделювання, при запропонованій реорганізації тролейбусних маршрутів отримуємо чотири магістральних маршрути (Тр5, Тр16, тр35 та новий Тр36) та два допоміжні-пікові, які актуальні лише при великих навантаженнях та заторах на дорогах.

Сумарно по всім видам транспорту перерозподіл пасажиропотоків


Реформа не впливає на такі види транспорту як міська електричка, швидкісний та звичайний трамвай, а також на приміські автобуси. Вплив на міські автобуси незначний, однак його покажимо на діаграмах.



Виведемо результати у графічній формі


Перерозподіл пасажиропотоків за видами транспорту, у %




Виведемо результати у графічній формі,%.


Загальним наслідком реорганізаці, у всіх сценаріях, є збільшення пасажиропотоків на тролейбусних маршрутах, незначне у % скорочення пасажиропотоків у метрополітені, найбільше - на червоній лінії. Суттєво скорочуються пасажиропотоки на маршрутних таксі у районах реорганізації, вплив на пасажиропотоки автобусних маршрутів у районі реорганізації несуттєвий, на інші види транспорту - в межах похибок та добових коливань.
Tags: Виноградарь, общественный транспорт, троллейбус
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 7 comments